Ethiek bij het bridgespel

• Verzorg je uiterlijk. Men moet de ganse speeltijd tegen je aankijken.

• Wees steeds op tijd en onttrek je niet aan de voorbereidingen die aan tafel noodzakelijk zijn.

• Wees voorkomend tegenover de tegenpartij en je partner.

• Loof je partner wanneer hij iets goed doet en vergeef hem, zelfs wanneer hij een ernstige fout maakt; hij zal er daardoor minder maken.

• Erken een eigen fout; het bevordert de sfeer aan tafel.
  • Treur niet over één of meerdere slechte spellen, het bridgeleven begint na elk spel opnieuw.

• Wees een sportief verliezer maar vooral een bescheiden winnaar.

• Geef de winnaars wat hun toekomt, feliciteer hen met hun succes.

• Zeur niet na afloop met anderen over partners vermeende slecht spel. Praat er later met hem of haar rustig over.

• Roep op het gepast ogenblik de wedstrijdleider, en bedank de wedstrijdleiding: zij werkte voor je plezier.
Bridge Club Sint-Truiden
facebook | Home | Info | Uitslagen | Bestuur | Statuten | Verslagen | Mededelingen | Multimedia | Reglement | Clubblad | Contact | Disclaimer
Design JWLS © 2018